نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1678
-
الف
+

مروری بر کارنامه هنری «یدالله صمدی» در برنامه خارج از کادر

«یدالله صمدی»، کارگردان، فلم‌ نامه‌ نویس و تهیه‌ کننده ایرانی در برنامه «خارج از کادر» از زندگی حرفوی خود خواهد گفت.

به گزارش آی فیلم 2، برنامه «خارج از کادر» با حضور «یدالله صمدی»کارگردان، فلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده سینما  و تلویزیون ایران امشب 17 حمل (فروردین) از آی فیلم۲ نشر می شود.

«یدالله صمدی»، متولد سال  1331 خورشیدی در مراغه است و فعالیت سینمایی‌اش را از سال 1351 به عنوان دستیار کارگردان با فلم «تختخواب سه‌نفره» ساخته‌ «نصرت کریمی» آغاز کرد.

او علاوه بر کارگردانی، به عنوان دستیار کارگردان، مجری طرح، فلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده نیز به فعالیت پرداخته‌ است.

صمدی مجموعه‌های «شوق پرواز» و «هفت‌سین»  و فلم‌هایی چون «اتوبوس»، «ایستگاه»، «آپارتمان شماره ۱۳» ، «دو نفر و نصفی»، «دمرل»، «معجزه‌ خنده»، «سارای»، «بانوی من»، «شهرآشوب»، «کلانتری غیر انتفاعی» و «پدر آن دیگری» را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

از جمله دستاوردهای این هنرمند، می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فلم «مردی که زیاد می‌دانست» (1363) و سیمرغ بلورین بهترین فلمنامه برای «آپارتمان شماره 13» (1369) از جشنواره‌ی فیلم فجر ایران اشاره کرد.

«خارج از کادر» عنوان برنامه مستند ۳۰ دقیقه‌ای است که هنرمندان ایرانی اعم از بازیگر، خواننده، بدلکار و ... با حضور در این برنامه از زندگی شخصی و هنری خود می‌گویند. 

گفتنی است برنامه «خارج از کادر» با حضور «یدالله صمدی» امشب 17 حمل (فروردین) 1401 ساعت 21:30 به وقت تهران  و کابل و 22:00 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر